005. Deer Banby - Banby Rusa


Deer Banby is very clever. Many animals like him. They are very happy in the forest. Lion and Tiger are all strong in the forest. They like to bully other animals. Deer Banby decides to help his friends.


One day, Lion sees Deer Banby and say to him, "I'm going to eat you !" Banby laughs.


"No, you will not." "I am as strong as you are !" Lion laughs when he hears this.


"Don't laugh. I'll show believe you how strong I am. Let's try if you don't believe."


Then Deer Banby takes a rope and says to Lion, "You hold this end of this rope. I will hold the other and of the rope.


When I say, "pull", we'll both pull." Then Deer Banby takes one end of the rope and goes into the forest. He finds the Tiger and says to him,


I'm as strong as you are !" Tiger doesn't believe him, of course, Deer Banby says the same words to Tiger. Then Deer Banby runs behind some trees and shouts loudly,


"Pull !"


Lion and Tiger pull at the same time. Snap ! The rope breaks into two. Lion falls into the mud and Tiger falls down a hill. Since the Lion and Tiger do not bully other animals anymore!



Banby Rusa sangat pandai. Banyak hewan yang menyukainya. Mereka hidup sangat bahagia di hutan. Tetapi Singa dan Harimau, yang merupakan hewan paling kuat di hutan, sering menindas hewan-hewan lain. Banby rusa memutuskan untuk menolong teman-temannya.


Suatu hari, Singa melihat Banby Rusa dan berkata..


"Aku akan memakan mu!" Banby tertawa.


"Tidak, kamu tidak akan bisa. Aku sama kuatnya dengan kamu!". Singa tertawa saat mendengarnya.


"Jangan tertawa. Akan kutunjukkan betapa kuatnya aku. Kalau tidak percaya, mari kita buktikan." 


Banby rusa kemudian mengambil seutas tali, lalu berkata pada Singa.


"Pegang ujung tali yang ini. Aku akan memegang ujung tali yang satunya. Jika aku berkata, 'tarik', kita berdua secara bersamaan menarik tali ini".


Setelah itu Banby Rusa mengambil ujung tali yang satu lagi lalu masuk kedalam hutan. Ia mencari Harimau dan berkata padanya,


"Aku sama kuatnya dengan kamu!". Tentu saja Harimau tidak percaya dan Banby Rusa mengatakan hal yang sama seperti yang dia katakan pada Singa.


Banby Rusa kemudian bersembunyi dibalik pohon, lalu berteriak keras-keras,


"Tarik!" Singa dan Harimau pada saat yang bersamaan menarik tali. Des! Tali itu putus menjadi dua. Singa terjerembab ke dalam lumpur dan Harimau jatuh dari atas bukit.


Sejak kejadian itu Singa dan Harimau tidak pernah menindas hewan lain lagi.




No comments:

Post a Comment